Komunikacja Interpersonalna
Komunikacja z klientami, współpracownikami i kontrahentami stanowi jeden z kluczowych elementów stanowiących o naszej skuteczności. Bez niej ciężko jest osiągnąć jakiekolwiek porozumienie.Komunikacja jest tak skuteczna jak odpowiedź jaką uzyskujemy na wysyłane przez nas komunikaty. Jak zatem sprawić aby skutecznie komunikować się z innymi?
Czy wystarczy sam dobór słów? Czy też jest może coś jeszcze, coś co sprawi, że my jako mówcy będziemy chętnie słuchani i właściwie zrozumiani, coś co sprawi, że my jako słuchający będziemy potrafili właściwie zrozumieć intencje naszych rozmówców?
Skuteczna komunikacja to komunikacja dwukierunkowa, to komunikacja zarówno werbalna i niewerbalna. To umiejętność właściwego odbioru i interpretacji, jak również umiejętność docierania z komunikatem poprzez różne zmysły do odbiorcy- wzroku, słuchu, dotyku, a może jeszcze w jakiś sposób.
Pomyśl, jak często błędy, nieporozumienia czy pomyłki są wynikiem złej komunikacji. Pomyśl, jak można wyeliminować reklamacje lub uniknąć niezadowolenia klientów. Umiejętność słuchania i jasnego wyrażania własnego zdania stanowi sposób nie tylko na niwelowanie błędów i niedopuszczanie do nieporozumień, to przede wszystkim skuteczna metoda na życie bez stresu i lepszą atmosferę w pracy.
Ten dwudniowy warsztat w praktyczny sposób ukaże Ci, że milczenie jest złotem a mowa srebrem. Pokaże, w jaki sposób sprawić aby rozmówca czuł się dobrze i chętnie z Tobą rozmawiał- nauczysz się słuchać. Nauczysz się też w jasny i klarowny sposób wyrażać swoje myśli, uczucia i pragnienia- jak skutecznie zainteresować rozmówcę i jak w przekonujący sposób docierać do niego z komunikatem.
Ze szkolenia wyjdziesz z:
- umiejętnością słuchania - aktywnego
- wiedzą jak zadawać pytania - jakie i kiedy
- z umiejętnością docierania z komunikatami do różnych typów odbiorców
- z chęcią do dalszego własnego rozwoju
Ramowy program szkolenia:
- komunikacja - jedno i dwukierunkowa
- aktywne słuchanie
- odbiorcy: słuchowcy, wzrokowcy i kinestetycy
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- sztuka przemawiania- wstęp do wystąpień publicznych